Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 10. oktober 2013

Superenkel høstgenser


Hva tror du at du ville gjort
hvis det plutselig 
lå en haug med nye garnnøster forran deg på jobben
i de herligste høstfarger..?

JEG måtte iallefall strikke noe..

Garnet Sterk og bambuspinner
deilig kombinasjon..

og så enkelt at jeg har nesten slapp å tenke..


Sydde på en knapp i siden, istedenfor å sy sammen rillestrikken..


Og hvis du ønsker et tips til julegaver.. ??


Vi har fått dilla på Möbiusteknikk på jobben..
Strikker og strikker i lunchpausen

Kjempeartig effekt


Legg opp 150 masker mens du holder pinnene dobbelt
(Pinner ca 6, garn Hexa)


Så drar du ut den ene pinnen
og tre den innigjen motsatt vei
(Flytt da alle maskene bort til det tynne på strikkepinnen)
Pinnen ligger nå dobbelt i arbeidet..

Så strikker du rett videre til 2 nøster er oppbrukt..
Litt trangt og ekkelt de to første omgangene..

Men så artig..

Og vips - så har du en deilig hals 
(Ja, den skal være vridd - det er jo teknikken)

Bruker du 3 nøster, kan du bruke den over hodet også.

Bare prøv..

(Metoden er oppfunnet av en mann, og det sies at dette er mattematikk på høyt plan)

1 kommentar:

  1. Nydelig farge på genseren din;) Tror mye av lønnen min ville ha blitt igjen på jobb om det var jeg som holdt til på Husfliden;) Bare røde og blå pener hos oss!!
    Har strikket meg hals i Hexa(3 nøster), verdens mykeste;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett