Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 22. august 2016

Slutt på roselusene..


Ekle er de
..disse lysegrønne småkrypene
som floker seg rundt på rosene mine.. og dine og alle sine roser.. 

Da jeg var ny i hageverden - for mange år siden -
kastet jeg rosene når de fikk lus..

Så begynte jeg å kjøpe det ene lusmiddelet etter det andre
- og det hjalp -

MEN
så sier min hageglade mor, at jeg bare skulle knipe i stykker lusene..


Så nå tar jeg meg en tur i "rosehagen" når jeg kommer fra jobb..
sjekker dem grundig og nøye for lus...


..og moser dem i stykker etterhvert som de dukker opp..

Uten gift, uten problem, og veldig effektivt..

6 kommentarer:

  1. Men av og til så blir det plutselig så mange...
    Jeg har ikke gjort det du sa, men bruker ofte hageslangen og spyler for å holde unna. I sommer har jeg plukket nesler, legger de i en bøtte med vann, og lar det stå noen dager. Siler så noe av set i hagekannen og fyller på vann. Dusjer så roser og planter med lus osv. Og dette heslige brakkvannet er vidundermiddel :-) Anbefales.

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar hos meg! Ja,huff de her lusene er nå aldri noe fine å ha.
    Men en enkel & effektiv måte du gjør da,takk for tips !
    Ha en god kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Takk for enkelt tips.
    Men det er litt ekkelt å ta i dei...

    SvarSlett
  4. Jeg dumpet innom bloggen din ved en tilfeldighet, og det er jeg jammen glad for :) For en utrolig koselig blogg du har, med så mye innhold av så mye av det jeg selv liker - tusen takk! Her stikker jeg garantert innom igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det var jo veldig koselig å høre. Velkommen tilbake. Onsdagsklem fra Inger Johanne

      Slett