Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 10. september 2016

Modellstrikking..



 S n ø f a l l 

Snøfall er et eventyr som handler om foreldreløse Selma på 9 år 
som bor hos den strenge fostermoren Ruth

Snøfall er et eget lite Nisseland i en parallell verden
som Selma på mystisk vis plutselig befinner seg i en dag...
Og der bor visstnok Julenissen også!

Manus er skrevet av Klaus, Hilde og Hanne Hagerup

NRK lager nye julekalendere hvert fjerde år
«Snøfall» vil sendes med jevne mellomrom frem mot år 2030


Kilde: NRK


Jeg har strikket modellen til "Selmas genser"

En tøff og myk genser
som passer perfekt til både barnehage og skolebruk..


På jobben har vi virkelig bidratt med "Snøfall-strikking"
- alle sammen -

Gensere, luer, kjoler, votter..
og labber både med og uten nissehull på tåen..

Det er jo ikke sååå lenge til jul..







8 kommentarer:

  1. Skikkelig fin genser!Nydelige farger på den. Hadde vært artig å vite hvilket garn som er brukt, men det er vel kanskje bare å søke på nettet. Tipper dette er en genser som kommer til å bli brukt.

    Riktig god søndag fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann.. Garnet er fra "A Knit Story" og heter det samme. Merinoull og alpakka. Pinner nr 3 og 4. (Vi har garnet på Husfliden) God kveld til deg.

      Slett
  2. Så fin genser, likte så hodt fargene :)

    SvarSlett
  3. Så fin den var! Fargekombinasjonen var inner-tier. Jeg håper dere har mye garn på lager - for her blir det kø etter garn og mønster. God søndag kveld

    SvarSlett
  4. Ååå, den var nydelig! Spørs om det ikke må bli en eller to sånne her i huset. Er de i salg nå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada, allerede i salg, sånn at folk rekker å bli ferdig til jul, vet du..

      Slett
  5. Kjempefin genser.
    Den blir nok populær tippa eg.
    Takk for koseleg kommentar om hermetiseringa mi.
    Du sette meg på tanken på hermetiserte pærer.... nydeleg, eg hugsa
    det frå min barndom.
    Kanskje eg skal prøve å få tak i pærer.

    Ha ein fin tysdag.

    SvarSlett