Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 5. mars 2017

Skitur i Trondheims "Nordmarka"


Vanligvis står skiene mine på hytten
Men nå hadde jeg tatt dem til byen
for å teste Bymarka i Trondheim...


 Saksvikvollen til Gjenvollhytta
14 flate, lettgåtte kilometer..
frem og tilbake

Vi gikk noen turer her da ungene var små
men vi hadde helt glemt hvor fint det var..


Litt vindfullt i dag
men så mye himmel, sol og deilig frisk luft..


Furuskog og et særegent myrområde
og skilt som forteller at de døde trærne er fredet..


For å komme dit
må vi kjøre et langt stykke på smale og svingete veier langs Jonsvatnet
som i dag var et vakkert skue i vårsolen...

Men bare ca 20 minutter unna stuedøren vår 
ligger denne turperlen..

Tror nesten jeg må ta skiene med til byen flere ganger..




3 kommentarer:

  1. Ser dette ut veldig godt. Såååå deilig skitur. Super solen. Blå og hvit :-))) jeg liker.
    Ønsker deg fortsatt gode turer på ski og riktig god ny uke.
    Her kommer våren sakte, men jeg strikker genser varm for vinteren... med vinterglede i hjertet. Etterpå jeg tenker, jeg tar farge... farge... vårfarge... Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Ser ut som eit fantastisk terreng, og DET nydelege veret !!
    Her heime er ikkje snø, men det blir fine turar likevel.
    Skiturane blir når me er på hytta.

    Fin tysdag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Trivelig med marka-tur! Sol og fine skiløyper! Perfekt for en fin mars-søndag.
    Jeg har vært på ski på fjellet i dag. Silkeføre, sol og kuldegrader.

    Klem

    SvarSlett