Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 9. juli 2017

Innerdalen


I Sunndal kommune på Nordmøre
ligger det som sies å være Norges vakreste dal..
INNERDALEN

I bakkant troner Innerdalstårnet så majestetisk og flott..

Må nok innrømme at de fleste seterdalene jeg har vært i
har vært vakker..
Men det var et nydelig skue som møtte oss
etter ca 3-4 kilometer oppover sæterveien..


På Renndølsætra
 tippet hønene fritt rundt på tunet..


.. mens kuene lå helt rolig og slappet av
etter at de i løpet av natten hadde herjet med utebenker og hagebord,
iflg vertskapet..


Urtehagen, godt inngjæret for sauer og kyr..


Utrolig idyllisk
En seterperle i mektig natur


Det ble ingen tur opp på Innerdalstårnet denne gangen
Det hadde vi ikke planlagt
Men neste gang - kanskje...
Men det er litt i overkant bratt og "skummelt" på toppen, synes jeg..




Og hva kan vel smake bedre
enn ekte rømmevafler..

Forøvrig er all maten som serveres her ureist..

Det sies om setra, at det er slett ingen kulisse..
Der får gjestene oppleve seterlivet slik det engang var..


6 kommentarer:

  1. Kor kjekt å sjå bilda dine og lese innlegget frå Innerdalen.
    Me var der for nokre veker sidan, men eg er ikkje koma så langt at eg har
    laga innlegg enno.
    Ser at der er mykje grønare no, og at huset dei hadde starta på på Renndølsetra er kome opp.
    Meina du at du vil på toppen av dette fjellet ? eg synest der ser skummelt ut.

    God juliveke.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var et deilig sted. Kunne tenkt meg å overnatte der, og kjenne på roen og idyllen. Innerdalstårnet er et spennende fjell, men jeg frykter høydeskrekk på toppen.. Men det kunne vært artig å prøve.. God sommer videre til deg også.

      Slett
  2. Fin reportasje! Alltid kjekt med en tur til Innerdalen om det er en dagstur langs traktorveien eller en har videre planer. Jeg har vært på Innerdalstårnet. Et mektig skue der oppe. Fint er det også å gå fotruta til Fahle, Storlidalen eller Todalen.

    Fortsatt god tur-sommer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så flott at du kom deg opp på tårnet. Jeg er litt usikker på om jeg våger på grunn av at det er smalt og bratt. Har sett noen snutter på nettet om dette.. Jeg tror nok vi kommer til å prøve oss fra Storlidalen neste gang, for tilbake til Innerdalen, det skal vi nok. Fortsatt god sommer til deg også. Hilsen Inger Johanne

      Slett
  3. Takk for vakre bilder. Så deilig. Jeg elsker. Flott dykk i tidligere år og se som levde besteforforeldre og oldeforeldre. Spennende å klatre i tårnet, vil jeg gjerne prøve :-)))
    Innerdalen - jeg må det i bakhodet. Hilsen til deg. Ønsker deg riktig gode turer fortsatt. Fantastiske landskap du har :-)))
    Klem fra Viola

    SvarSlett