Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 17. juli 2018

Klatremus-genser


Da jeg fikk høre
at barnebarngutten vår
skulle til 
Hakkebakkeskogen i ferien

.. måtte jeg selvsagt strikke en
"Klatremus-genser" ..


Fort gjort
med striper i rødt og hvitt bomullsgarn


Guttungen fikk sett både Klatremus
og alle de andre spennende dyrene,
og jeg synes det er så gøy at disse folkekjære fortellingene 
er like populær for stadig nye generasjoner..


- at sommeren i Norge i år
gjør at det overhode ikke er bruk for genser
det er en helt annen sak -

..men den kan jo kanskje brukes som en "heia-Brann-genser"..

Fortsatt riktig god sommer til dere alle.


3 kommentarer:

  1. Så flott genser! Den blir det helt sikkert bruk for om ikke så brått :) Jeg sydde "tante Sofie" antrekk til ett av barnebarna som hadde dilla på henne når de skulle til Kardemomme By. Den er det mange som har lånt etterpå. Moro å lage slike ting! God sommer videre, nå er det sommer i hele landet :) Nyyyyt!!!

    SvarSlett
  2. Flott klatremus-genser.
    Je, det er ikke lett å begrense såingen når en setter igang, det vet jeg alt om:)
    God sommer videre:)

    SvarSlett
  3. Nydelig så herlig - stilig klatremus-genser du har strikket. Dette blir glede pur.
    God sommer videre... så fantastisk. KLEM

    SvarSlett