Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 25. september 2013

Bergen


I dag har jeg bare gått rundt i smitt og smau i Bergen
og kost meg som en turist


Utrolig sjarmerende ..


Men jeg innrømmer at det føltes ikke like naturlig, som jeg hadde tenkt meg,
å stille meg opp å fotografere rett utenfor stuevinduene til folk..
Jeg snakker jo fremdeles "kav bergensk"
så det ville vært litt flaut om jeg ble avslørt
som en ikke helt ekte turist..




Jeg tok meg til og med tid å stikke innom Akvariet..
I nesten to timer var jeg der..
og fikk med meg mating og show av både seler og delfiner..


Pingvinene er både sjønne og gøye..


Rev var der også.. i Akvariet.. (hm..)
Den SA forresten ikke noe denne reven heller..


På Strandkaien ble jeg invitert med på quiltekafe..


Deilig å ha god tid.. Deilig å være turist i barndomsbyen ...

I morgen går ferden videre til Holmefjord,
mitt barndoms Paradis..

Gleder meg..



2 kommentarer:

  1. Hei;)
    Så fine bilder du har tatt av vakre Bergen;)
    Mine to møter med Bergen har vært i pøsende regnvær!
    Kos deg videre;)
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Åååh, så koselig! Og enda koseligere blir det hvis vi får se bilder fra Holmefjord :-)

    SvarSlett