Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 2. september 2013

Sensommerhelg i Paris..



Denne helgen var vi og ungene i vakre PARIS.


Hotellet vårt lå i den sjarmerende gaten Montorgueil


LOUVRE..
Verdens mest besøkte museum..


..og vi fikk sett selveste
MONA LISA


Det er helt utrolig 
at dette enkle, beskjedne bildet 
er blitt ett av verdens mest berømte..


Været var så nydelig
og det var så deilig å bare spassere i de flotte parkene..
Geiter hadde de også..
To skikkelige Bukkene Bruse..


PONT NEUF
Den eldste, mest berømte og en av de lengste broene i byen
(Ble bygget i 1604)


NOTRE DAME 


Kjærlighetsbroen
hvor kjærestepar fra hele verden skriver navnene sine på hengelåsen, fester den på gjerdet
og kaster nøkkelen i elven..
..som et symbol på evig kjærlighet..


OPERAEN
Som desverre hadde sommerferie enda (til stor glede for mann og barn..)


GALLERIES LA FAYETTE
Kjøpesenter elegant som en katedral..


Utsikt fra EIFFELTÅRNET (Platå 1)


Å ta båttur på SEINEN på kveldstid
er noe jeg virkelig vil anbefale

Lysenes by - så vakkert
Klokken ti hver kveld blinker det også av tusenvis av smålamper 
over hele Eiffeltårnet.



Kvelden ble avsluttet på MOULIN ROUGE
(En av danserne der er en 23 år gammel jente fra Oppdal)


En fantastisk flott by - en vakker by
En stor by - en levende by 
Storslagen arkitektur
Essensen av alt som er fransk

..og så er det jo alltid godt å komme hjemigjen til bittelille Trondheim..






4 kommentarer:

  1. Ser ut som dere har hatt en flott tur!

    SvarSlett
  2. Mange flotte bilder, det liver opp med en helgtur.

    SvarSlett
  3. Ser ut til at du har hatt en tur med skikkelig påfyll, flotte bilder:)

    SvarSlett
  4. Ser ut som de har hatt flotte dagar i Paris.

    SvarSlett