Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 24. juni 2014

Epler - og ugress..



Har du sett på maken..


Epletreet mitt
står proppfull av eplekart..


Dette lover bra..

I fjor var det ett eple
Året før var det bare ett eple....


 DETTE er derimot ugress..

FORDI
snille Trine fra Molde sendte meg en pose med frø
til Blå Valmuesøstre..

Jeg sådde - flere steder i hagen..

Lot alt som var grønnt vokse og gro..
men innser nå
at de vakre valmuesøstrene 
ikke ble noe av denne gangen heller..

..tror jeg..
for innimellom fotballkamper 
og husbygging
blir nok bedene luket med nøysom hånd..



3 kommentarer:

  1. Ser ut som det blir eplemuffins med epler fra egen hage til høsten;) Herlig ;)

    Sommerklem

    SvarSlett
  2. Ser ut som om du får mye epler i år, og det gjør jeg også!! Slutt på ett og to epler heldigvis:) MEN hva er det du gjør med valmuesøstrene dine?? hihi synd frøene mine ikke spirte, de er jo så utrolig fine! I år var mine kjempefine, prøv lykka igjen neste år! klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, du kan lure.. Og jeg lurer faktisk, jeg også.. Sådde sirlig og forsiktig frøene dine på 4 forskjellige steder, og det er ikke noe som ligner på en valmuesøster.. Og jeg har googlet og lest.. Jeg skal nok prøve igjen. Til neste år bor vi jo ved "dyrka mark", så da gror vel alt.. God sommer.

      Slett