Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 21. juni 2014

MIDTSOMMER..


Da er det midtsommer - snart St.Hans..

I barnedommen var St.Hans ensbetydende med sommerferie på landet 
i 2 hele måneder..

St. Hansaften var bålets dag... Alle brente bål
Vi grillet pølser, spiste kjeks og drakk brus med spikerhull i korken..

SOMMER
En uendelig lang Sommer - synes vi...


I jobblivet er desverre ikke sommeren uendelig lang
ei heller feriene

MEN det ER SOMMER.. Det er nå vi har den,
og det er nå den må nytes..

At nysnøen ligger langt nedover fjellsiden
og det er sluddbyger og kaldt..
det kan vi vel ikke la oss irritere over..


På med varme klær


Se på disse sjønne lammene
Snakk om å kose seg.. De nyter dager, sommer og det gode liv..


Og turer går det ann å ta uansett temperatur..


Og et aldri så lite nytt strikkeprosjekt..
Superenkelt i loddent garn..

Joda, sommeren er til for nyting
og foreløpig har jeg sommerferien min tilgode..

GOD MIDTSOMMERFEIRING..


1 kommentar:

  1. Ser ut som du har det fint uansett temperatur. Nyt sommaren vidare.

    SvarSlett