Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 8. juli 2014

Ferdigstrikket 1 og 2..


Jeg faller jo hele tiden
for disse fristelsene
på garntyper og farger
som jeg får av å jobbe i Husfliden...

.. og etterhvert rekker jeg
 å ferdigstille prosjektene ..


Denne "pusete" 
begynte egentlig som en "Acnegenser"
(Alle strikker jo Acnegenser for tiden)

men jeg droppet stripene..

Pinner nr 6 - 142 masker - går rasende fort..


Denne er i nydelig Tynn Alpaca
Et superdeilig garn å strikke i
for dem som foretrekker pinne nr 3..


Strikket den først ferdig med v-hals og isydde armer..

Ble ikke fornøyd - rakk opp..


Raglanfelling gjorde susen..


Om jeg har flere prosjekter nå..?

Ja gitt om.. enda jeg sier hver gang
- at nå skal jeg ikke strikke mer, på en stund -



NYT SOMMEREN..
Det er en herlig tid nå...


3 kommentarer:

  1. Nydelig;) Tynn angora er lekkert ;) Flott genser. Kanten nede på ermene kjenner jeg igjen fra "gammel av" !! Flott mønster. Jeg jakter på lingarn til et nytt prosjekt.
    Nyt fjellheimen ;) Sommerklem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Vad fina tröjor du har stickat.

    SvarSlett
  3. Flotte gensere:) Raglan er tingen, både strikket ovenfra og nedenfra, tror jeg skal holde meg til det framover.... har en lett lodden sak ca 8 år på pinner nå, uten mønster, kun basert på inspirasjon... Raglan blir det i alle fall;) Hurra for ullstrikk i sommervarmen....puhhh;)

    SvarSlett