Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 30. desember 2014

Er det "ut" med servietter..?



I morgen er det årets siste dag
som seg hør og bør feires med gode venner

- og gjerne et pent dekket bord -

Det meste er klart..
jeg skulle bare kjøpe noen servietter..

men
C I Pedersen hadde ikke
heller ikke Conelias Hus, Kitch'n eller Traktøren
Bokhandleren var sluttet med "partyting", sa de...


De koselige servietten fra Husfliden
passet vel ikke til nyttårsfeiring

HVA
brukes da?

Er det noe jeg ikke har oppfattet
i disse flyttetider..
.. har servietter blitt helt "ut"..


Må jeg rett og slett sette en tørkelrull midt på bordet?


Uansett - nyttårsaften skal det bli
med venner, god mat  
og et forhåpentligvis pent dekket bord - på en eller annen måte.

* * *

Takker dere alle for i år
og ønsker et strålende flott 2015.



3 kommentarer:

  1. He he....dumt jeg ikke bor litt nærmere, da skulle jeg stukket innom med et lite utvalg av mitt lager.....;) Har aldri hatt problemer med å finne servietter, blir rett som det er litt påfyll her i huset, Kremmerhuset har masse, Marimekko, Ting, Indiska osv osv... Men kjenner følelsen av å ikke finne det jeg trenger akkurat når jeg er i byen og har planlagt å kjøpe det! Du finner nok på noe lurt, en sånn kjemperull med tørkepapir på bordet ville nok gjestene dine ha husket lenge, litt sånn industriell stil over nyttårsfeiringa kunne gjort susen det:))) Godt nyttår til deg - og takk for følget i 2014:) Klem

    SvarSlett
  2. Det har ordnet seg.. (Det gjør jo oftest det..) Men har man serviettdilla, så har man det.. Kjøper ofte servietter med hjem fra turer og reiser, jeg.. Det var bare så overraskende at de ikke hadde det på de butikkene. Ønsker dere GODT NYTTÅR!

    SvarSlett