Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 21. desember 2014

O' jul med IKEA


Vi valgte et hus uten garderobeskap
det skulle vi ordne sjøl

Men da vi bestemte det
visste jo ikke vi at vi skulle bli syk - og sliten
og  måtte bo flere uker uten oppbevaringsmuligheter..


IKEA ble løsningen
det var bare å begynne å skru

IKEA er jo genialt, også for dem som har liten plass
men du verden så stor plass en trenger for å montere sakene


Jeg skulle skru en seng
Birkeland seng


Til og med sengebunnen 
måtte settes sammen
Lyse planker i de lyse "greiene" og mørke planker i de mørke "greiene"..


Ute på gangen står far sjøl og monterer skap
mens julemusikken
ljomer ut fra mobiltelefonen

Julestemning..



Og etter noen dager var vi ferdigskrudd
"Barnerommene" står nå klar
til ungene kommer hjem en tur i julen

.. og seinere ..
hvis bergenserne skulle komme til Trondheim
eller andre langveisfarende som trenger en god seng..

Uansett
Jul skal det bli her også

- til slutt -

3 kommentarer:

  1. Jeg misunner deg all den snøen altså! Skruing på Ikea-møbler misunner jeg deg IKKE....resultatet derimot....;) Nei da, jeg har vel egentlig ikke så stor hang til å misunne andre det de har, men akkurat dette med snø til jul, det kunne jeg tenkt meg bittelitt mer av, det må være lov;) Det er så mørkt her i den lille bygda vår at jeg tenker på lys mer og mindre hele dagen, og snø på marka reflekterer jo det lille som er av lys på en effektiv måte..... Men; i morgen snur sola - da blir det bare mer av det som det har blitt mindre av hele den lange høsten....HURRA:) Riktig lys og god jul til deg:)

    SvarSlett
  2. Nå er du vel ferdig å skru Ikeamøbler håper jeg, det er ikke uten grunn at gubben i huset nekter å bli med til Ikea! Ha en flott feiring i nytt hus, med eller uten skap!

    SvarSlett
  3. Herleg seng :D
    Ynskjer deg ei vesigna jolehelg!

    SvarSlett