Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 17. januar 2015

Gardiner og gjenbruk..



Det skulle vise seg at det ble mange vinduer i huset
Det betydde mange gardiner

Hvem kunne sy dem for meg, tenkte jeg..


Heldig var jeg, som har en kollega
som har jobbet med gardinsying

Hun kunne "kurse" meg i sying av liftgardiner..


Brette..


Måle


Være nøye..(veldig nøye..)


Og selvsagt katten, da
som var til svært så god hjelp (!)
..ville så fryktelig gjerne ligge oppå stoffet, og hjelpe til hun også..


Alle gardinene vi hadde fra før
ble tatt ned, sprettet opp, vasket og strøket
og har nå blitt til nye gardiner
(vinduene her er litt smalere)

Gardinskinnene ble saget til riktig lengde


Kanskje det er finest uten,
men opp skal de
alle 19 liftgardinene
hvorav 9 er omsydd

Det var mye arbeid og tok mye tid
men du verden så gøy å ha gjennomført det.


(Og jeg skal overhode ikke skifte gardiner på lenge, lenge, lenge...)
- og så satser jeg på at liftgardiner aldri går av moten -


2 kommentarer:

  1. Oi, oi, oi FOR ein jobb! Imponerande. Har nesten alltid sydd gardinene sjølv, men har brukt månedsvis på å sy enkle gardiner til kjellarstova, og då sa eg at for framtida skal eg få gardiner ferdigsydd, så får vi no sjå. Stolt kan du vera og det vert nok skikkeleg fint i huset når du får dei opp!

    SvarSlett
  2. Herlig Inger Johanne ;) Du skal være stolt av deg selv. Gjenbruk av de 9 du hadde fra før er kjempebra. Tar du meg i et kurs til sommeren? Har sydd liftgardiner, men det ser ikke ut som vi bruker samme fremgangsmåte!!
    Liftgardiner er moderne lenge, lenge og med det nydelige stoffet holder de enda lengre;)

    God ny uke til deg ;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett