Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 18. oktober 2015

Gjenbruk


En gammel kiste
bortstuet
nedstøvet 
og full av rot


Den ble tømt
den ble vasket
og den ble kjempefin..


Og sammen med den passet jo dette "arvestykket" bra..

Dette sydde jeg til moren min i 2005
Det var ikke så ofte hun hadde ønsker om å få noe
så da hun ville at jeg skulle sy noe til henne
synes jeg dette høstbildet passet bra..




Kisten er fra 1829

Skal tro om om de som finner frem
dagens møbler om 200 år
blir like begeistret
- og synes det er verd å blogge om -

2 kommentarer:

  1. Vakker gammel kiste - så bra at du bevarer den som den er og ikke maler den! Tror klenodier av denne typen kan vare noen mannsaldre til om vi tar godt vare på dem:) Ikea-møbler er vel og bra til sitt bruk - men de apellerer sjelden til nysgjerrigheten og fantasien! Tenk bare hva en slik kiste kan ha vært med på...., det er bare å slippe fantasien løs:) Klem

    SvarSlett
  2. Det ble veldig fint! Slike skatter fortjener hedersplassen!

    SvarSlett