Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 5. oktober 2015

Vepzzzebol...


Jeg skulle plukke bringebær
i skråningen nedenfor huset..

..men brått og uventet
dukket det opp et digert vepsebol..

Da hadde vi nettopp hyret inn Rentokil
for å fjerne 3 store vepsebol 
oppunder mønet på huset..


Vepsene trives tydeligvis her hos oss...
og de gjør vel nytte for seg..

Men jeg ønsker ikke så mange vepsebol til neste år

Jeg leser at et vepsebol brukes bare en sesong.
Når dronningen forlater bolet på senhøsten,
dør alle arbeiderne ut..

Det må jo bety ar bolet snart er tomt, og kan fjernes
uten fare for angrep..

- men, jeg skulle likt å vite hvor dronningen gjør av seg -


2 kommentarer:

  1. Hahaha! Godt skrevet, kanskje dronningen drar til nabo-bolet?

    SvarSlett
  2. Ho ligg vel og lurer et sted. Ikke godt å vite å vite.
    Vi skulle visst akkurat det. Kanskje du må etterforske litt for oss.
    klemz

    SvarSlett