Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 2. november 2015

Helgetur til Söta Bror..


Bare 15 mil unna Trondheim
ligger det svenske vintersportstedet ÅRE
- et av Nord Europas største skidestinasjoner -


Vi hadde riktignok ikke planer om skibakkene denne helgen
noe som  passet bra siden det ikke var et snøfnugg å oppdrive..

Vi hadde bare planer om å vandre litt i Åre sentrum
titte litt i de koselige butikkene, spise godt
og virkelig nyte et opphold på 
Copperhill


Copperhill Mountain Lodge byr på arkitektur i verdensklasse
med varm atmosfære og omtanke i hver detalj
... kan vi lese ...


Det er et hotell det kjennes godt å være på
fint å se på..
Mye tre, kobber, skifer og stein..


Hotellet har egen spa avdeling
med varme kilder inne og ute, basseng med panoramautsikt
(Dette bassengbildet lånte jeg fra hjemmesiden deres)


God, kortreist mat..


Flotte detaljer overalt
Kobberlamper i taket i spisesalen..


Fröa Gruve

Hotellets navn (Copperhill) vitner om historien 
av kobbergruven i nærheten
Helt tilfeldig havnet søndagst-gåturen vår
på veien som førte til denne gruven





En flott helg 
med gode venner..

Dit skal jeg ihvertfall tilbake


1 kommentar:

  1. Så flott med en tur sammen med deg. Fint sted du viser oss.
    Klem

    SvarSlett