Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 23. november 2015

Novemberlanghelg..


Det har etterhvert blitt en tradisjon
at jeg og en venninne pakker sekken full av strikketøy
og drar til fjells 
en langhelg i november..


Denne deilige måneden..
Min måned
Det er liksom ingen forventninger til november
den bare er der - sånn litt innimellom høst og jul..


Selvsagt klarer vi å løsrive oss såpass fra strikkepinnene
at vi kommer oss ut mens det enda er dagslys


.. og ingen har vel sagt
at det ikke går ann å ha strandpicnik
i november

- ikke så lenge, og ikke så mye 
men så godt å sitte der å høre på bølgeskvulvet
og kjenne på det å rett og slett ha litt god tid..


og så tusle tilbake til strikketøyet
før mørket faller på..

- og vite at om bare en måned snur solen -







4 kommentarer:

  1. Så flinke dere er:) Sånt blir det nye krefter av:)

    SvarSlett
  2. Høres helt herlig ut ! ;) Slike turer i godt selskap er gull verdt .
    Nyt strikkinga ;)
    Klem Christina

    SvarSlett
  3. Så herlig! To favorittsysler - ut på tur og strikk. Kos på høyt plan :))
    Fin førjulstid videre :D

    SvarSlett