Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 18. april 2016

En stjerne her og der..


Valg av hotell
tar jeg oftest utifra beliggenheten
og at der ser ok ut

- og ikke utifra antall stjerner -


Men når jeg så tilfeldigvis har valgt et hotell
med BÅDE bra beliggenhet OG stjerner
da er det vel lov å håpe på en viss standard..


som for eksempel et STORT baderomsspeil
og varme på badet

..og for kaffiavhengige som meg
at det finnes kaffekokemuligheter på rommet..


MEN 
bortsett fra det lille speilet og det iskalde badet
har vi hatt en superduper
mor og datter langhelg til København..


Med sjarmerende dansk bebyggelse
like innenfor neste portrom

Kanskje det er verd en stjerne..


Et steinkast til byens hovedgater
og de deiligste spiserier
- Verd enda en stjerne -


- En stjerne til -
for å kunne sitte i sengen med strikketøy
og ha utsikt utover hele byen..


og ihvertfall en stjerne verd..

.. å kunne rusle bort til herlige Rosenborg Have..


Og selvsagt..
Ingen mor og datter tur uten kulturelle opplevelser..

"Jekyll & Hyde"
på Det Ny Teater, skuffet så apsolutt ikke
Blodspruten sto, skummelt og kjempebra..


KØBENHAVN
blir man aldri lei..
En herlig by...

Uansett stjerner..

5 kommentarer:

  1. Så kjekt å være med på turen! Dette ser deilig ut. Men jeg bestiller ikke rom på det hotellet. Takk for tips og velkommen hjem igjen! Klem

    SvarSlett
  2. Herlig by å reise til på våren. selv om stjernene har fått flere tagger,så tror jeg dere hadde det bra :-)

    SvarSlett
  3. Vakker Københaven tur... takk for bilder... jeg håper jeg reise en gang.
    Mor datter tur er såååå fint. Hilsen til deg.
    Fullmåne bak epletreet... vakker :-))

    SvarSlett
  4. Så herleg opphald i København !!
    Der fekk dokke oppleve mykje, både for syn og gane :)

    God ny veke, den siste i april :)

    SvarSlett
  5. Så herleg opphald i København !!
    Der fekk dokke oppleve mykje, både for syn og gane :)

    God ny veke, den siste i april :)

    SvarSlett