Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 23. november 2016

I vinterdvale


Jeg har vært i skogen og plukket masset granbar
som jeg har lagt over alle rosene mine..

Tror jo at de får en bedre vinter da..


Men er det nødvendig..

Hvis noen av dere har erfaring, mening eller kunnskap 
om dette

..kan dere ikke gi meg litt råd og tips..


Frosten har kommet
og det er for seint å gjøre noe annet denne vinteren..

Men "snart" er det vår og sommer igjen
og jeg har så lyst å beholdene rosene mine
og at de skal bli store og frodige..

Da trengs det noen gode råd
for vinterdvalen..

2 kommentarer:

  1. Jeg er også vant til granbar, det luner litt :)
    Her er det mildt og fint i dag!

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Ja, skal en dekke roser eller ikke?
    Jeg dekker ikke mine, men er det ofte barfrost og en har litt sarte rosesorter, kan det være lurt.
    De fleset får jo nok snø i hagene sine og dette luner ogte nok. Jeg dekker bare de som står i store tønner/krukker.
    Ha en fin 1.søndag i advent:)

    SvarSlett