Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 3. november 2016

Norges største - i høstskrud..


Tronende på en høyde over Trondheim
ligger den vakre steinbyggningen
 som en gang huset NTH..

..Nå Norges største universitet..


NTNU
Norges Tekniske og naturvitenskapelige universitet
med sine ca 40 tusen studenter

Kanskje nettopp du, poden eller "gubben" har gått her..


Det skinnte som gull
i parken rundt Gløshaugen på søndag


Ja, det er så utrolig mye flott å både se og oppleve
på en søndagstur til byen..

.. etter 32 år i Trønderbyen
var det første gangen jeg tok en nærmere titt på universitetsområdet..



4 kommentarer:

  1. 40.000 studenter. Fantastisk høst-hage. Godhelg klem

    SvarSlett
  2. Der var jeg for mange år siden, en flott plass :) Nyt helgen!

    SvarSlett
  3. Flotte høstbilder, Trondheim er en flott by!
    Jeg skal en liten tur til Steinkjer i helgen, bare 9 timer i bil :)
    God helg fra meg.

    SvarSlett
  4. Flott kjennemerke i Trondheim dette.
    Tenk på alle dei studentane som har gode minner derifrå.
    Fin by Trondheim.

    SvarSlett