Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 27. oktober 2016

Gled noen som gruer seg til jul


I høst har det lyst orange på spiserommet vårt på Husfliden..


Vi valgte å følge oppfordringen 
fra Kirkens Bymisjon

.. om å glede noen som gruer seg til jul ..


Vi har strikket orange sjal i massevis..

Vi strikket i PT Petter, 
40 masker, pinner nr 4, rillestrikk, 4 nøster (eller 1,5 m)

Sjalene skal deles ut til de bostedløse
Kanskje det kan varme dem litt..

Om disse orange sjalene er med å gi dem en god og glad jul
er ikke lett å si
- men jeg håper de kan føle varmen vi alle har lagt igjen i disse maskene -


Måtte de alle få en god jul..

6 kommentarer:

  1. Så flott!! Heia Husfliden i Trondheim og de flotte menneskene som jobber der!

    SvarSlett
  2. Svært godt tiltak !
    Tenk så mange glade, både mottakere og givere.

    SvarSlett
  3. Så flott, jeg har jobbet på et sykehjem drevet av Kirkens bymisjon og der strikket flere av beboerne slike skjerf. Det ble til glede for alle :)

    SvarSlett
  4. Så bra da. Det blir mye oransje å se rundt omkring i år da. Bra tiltak.
    Klemz

    SvarSlett
  5. Fint tiltak! Har strikka eit par slike eg og i år :)

    SvarSlett
  6. God ide - bra tiltak :-))) Mange glade... strikkere og mottakere.
    Fantastisk du har laget... alle sammen.

    SvarSlett