Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 13. oktober 2016

Heldige meg


I september ble jeg mormor til en nydelig jente
I fjor ble jeg farmor til en herlig gutt


Jeg lurer jo på
- hvilken bestemor vil jeg bli -

Vil de like meg
Vil de komme til meg med tankene sine
med spørsmål og sin undring..
..vil de fortelle meg om drømmene sine..

Vil de komme til meg uoppfordret
Vil de til meg.. i det hele tatt..


Jeg har så lyst å bli en bestemor som setter spor
..ikke bare en bestemor som strikker haugevis av klær til dem..

Tiden vil vise
Spennende


Ingenting er en selvfølge

Livene våre er så travle i dag
..uker, dager, måneder flyr avgårde..


Jeg skal iallefall gjøre så godt jeg bare kan
med å være tilstede i livene deres..

Lykke til på ferden, søte, små..


- " og saligheta var et bess'mor fang" -


8 kommentarer:

  1. Lukke til på ferda i lag med dine barnebarn.
    Eg er sikker på at du blir ei god bestemor.
    Sjølv er akkurat koma heim etter hytteliv med tre av barnebarna, jenter på 14, 9 og 4 år.
    Dei to minste forhandler om kven som skal ligge i dobbelsenga med farmor om nettene, så det går på omgang. Herleg. farfar må finne seg ei anna seng.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Gratulerer så fin en jente!
    Og være bestemor er fint, jeg er "bare" bonusbestemor, men vi koser oss sammen og har det så fint når vi treffes. Kos deg med bestemorlivet det blir bare bedre og bedre :)
    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  3. Gratulerer. Jeg er mormor til tre gutter som er brødre. Hadde nok de samme tanken som deg. Det jeg bestemte meg for at jeg alltid skal være der når de ringer, om de de spør meg om å få komme sier jeg ja. Vi tar dem med oss i skog og mark, lærer dem ting vi har gjort. Og jeg er heldig, de bor i nærheten og kommer ofte. I tillegg får jeg mange klemmer av en 13 åring, en 11 åring og ikke minst minstemann på 6.

    SvarSlett
  4. Mormor. Gratulere så mye. Jeg er mormor til to... en gutt og en jente.
    Vi bor ikke sammen, men vi er sammen så ofte som mulig. Ha best
    alle sammen. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  5. Så gode tankar du har gjort deg! Ja, du er heldig. Eg er heilt sikker på at du vert ei supergod bestemor! Så rask som du er til å strikke, vil du nok få tid til begge deler :)Lukke til med framtida! Klem

    SvarSlett
  6. Jeg ble mormor i fjor, og har tenkt samme tanker som deg😊 Jeg prøver å hente barnebarnet vårt i allfall to ganger i mnd i barnehagen, og så prøver vi å møtes ca en gang i uka. Vil jo gjerne være en han har lyst til å være sammen med💙. Takk for koselig kommentar under mitt forrige innlegg, jeg bor dessverre ikke så nære vannet som du lurte på. Det er en nabohytte😉 God helg🍁

    SvarSlett
  7. Gratulerer til deg for dine to. Tenker du er "forelska" i begge to. Fine ting du har strikka. Det er ei glede å bli bestemor.
    Klemz

    SvarSlett
  8. Gleder meg til å hilse på den lille! Du er en flott mormor ! Nydelig strikk, som vanlig.

    SvarSlett