Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 7. oktober 2016

Ekle greier, men helt ufarlig..



I fjor ble jeg innvadert..
eller kanskje ikke helt innvadert da, men..
jeg fik noen "greier" i hagen min
som var aldeles ekkelt å se på..


Jeg lurte veldig på hva som holdt på å skje
og tordde eiendommen ble angrepet 
av "ett-eller-annet"..


Sendte mail til fagfolk i "Hageliv"
som etter en del undersøkelse fant ut at dette 
rett og slett var slimsopp..

Ikke farlig, ville lite trolig komme igjen
(- noe det heller ikke har gjort i år -)


Og nå
i siste utgave av bladet "Hageliv"
står hele korrespondansen vår på trykk..
- Det er jo litt artig-

Har du sett sånn sopp?
Ser ut som hvit rogn..
Det forsvant et par dager etter at jeg tok bildene,
så ble detn svart -

- og så borte vekk -





4 kommentarer:

  1. Sånn har jeg aldri sett før, ser litt ekkelt ut. Godt det forsvant igjen tenker jeg.
    Naturen har mye å by på :)

    SvarSlett
  2. Oij, slik sopp har eg ikkje sett før.
    Forstår godt at du synest den var ekkel....

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Har aldri sett dette før men ære være deg som undersøker! Det der er du god på!!!

    SvarSlett
  4. Jøss, slikt har jeg aldri sett før. Litt artig at det kom på trykk i bladet da😊

    SvarSlett