Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 4. desember 2016

"Tomtemys".. Ferdig..


"Tomtemys-løperen" min er endelig ferdig..


Jeg begynte på den før jul i fjor
men rakk ikke å bli ferdig..

- men det var jo et helt år til neste jul.. med andre ord, jeg hadde god tid -


I oktober tok jeg den frem igjen..
men innså at julen nermet seg fort..


Den ble ferdig aplikert, skulle bare quiltes sammen..
Men å  quilte synes jeg er pittelitt kjedelig..

Så fikk jeg høre at Marianne på KarmaQuilt skulle komme til byen..
Jeg spurte pent, og selvsagt ville hun quilte ferdig løperen min..

Den ble sååå fin
Kjempefin quilting..

(For dere som ikke vet forskjell på ord og utrykk innen lappeverden,
så er quilting de "krusedullene" som binder arbeidet sammen)


Løperen min er ganske stor, siden bordet er stort
og jeg har valgt litt dusere farger..


Tomtemys på innsiden
og vintervakkert ute..



7 kommentarer:

  1. Fantastisk flott !!
    Det er så ein nesten ikkje kan ha råd til å bruke den.

    God søndag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Wow, det var litt av et arbeid, så flink du er!
    Den var bare aldeles nydelig :)
    God søndag til deg.

    SvarSlett
  3. å kor fine den va lell --- no fikk eg også lyst til å lappe litt -- kjenner det har blitt ei stund siden sist
    Takk for at du minna meg på - monikaklemma

    SvarSlett
  4. Fantastisk har du sydd løper Inger Johanne. Ja fantastisk quilting.
    Så deilig på bordet ditt... og så deilig vinterværet i nord i Trondheim.
    Vi har hatt 10 cm snø ett natt og det kom regn :-(( Ski venter :-))
    Kos deg. God adventstid videre. Klem fra Viola

    SvarSlett
  5. En kjempefin juleløper! Liker både fargene og mønsteret. Fint arbeid også, så denne kommer du til å ta fram år etter år!

    Fortsatt fin førjulstid fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Hei ;)
    Flott juleløper i deilige farger og flott quilting.
    Her har det vært lite kreativ utfoldelse siste halvåret, men jeg skal nok finne frem sysaker igjen. Inspirerende å se flotte produkter ;)

    Nyt førjulstiden ;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett