Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 22. januar 2017

Thorleif-jakke..


Til jul strikket jeg denne Thoreif jakken fra Klompelompe..


Den skulle strikkes overfra og ned
noe jeg ikke er helt vant med
..
og oppdaget at da jeg kom ned og skulle begynne med armene
så hadde jeg av en aller annen grunn
klart å strikke 5 felt, istedenfor 4..
Merkelig..


Rakk opp
og begynte på nytt..
- og jakken ble kjempefin -


På en koselig barnebutikk på Røros
fant jeg også denne tøffe caps'en..

Akkurat som på mønsteret i boken..
.. og en liten tøffing verdig..


Det ble også en liten bestefarvest..
Det er jo så mye fint i disse Klompelompebøkene..

En skikkelig godtebok for en strikkeglad bestemor..

6 kommentarer:

  1. Ja klompelompenstrikkebok høre seg så veldig god. Jeg så så veldig fin strikketøy i bloglandia. Nydelig jakken har du strikkt. Og vest med knapper for flink gutt er
    så deilig. Røros-capsen passer perfekt. God søndag fortsatt. Vi har fortsatt vakker
    snø og jeg tar tiden for ski. Himmelsk - herlige glede for meg. Snøstjernhilsen fra Viola

    SvarSlett
  2. Kjedelig å rekke opp, men den ble veldig fin:)

    SvarSlett
  3. Kjempefin jakke! Strikka du fram og tilbake som på oppskrifta eller rundt og klipte opp? Flott montering i alle fall! Tøff vest også! Jeg har to mormorgutter i aktuell alder, og Klompelompebøkene er i strikkebiblioteket mitt.

    Riktig god mandag fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Kjempefin jakke! Det er så mye fint fra Klompelompe at man får lyst til å strikke alt.
    Herlig vest også.

    SvarSlett
  5. Veldig fint, både jakka og vesten:-) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  6. Så fint, har akkurat blogget et klompelompeplagg selv, og prinsen har på capsen... ha en fin, snart helg igjen! Happy Knitting

    SvarSlett