Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 28. januar 2017

Vårhanen har kommet frem..


Nok en gang
har Januar bare kommet og gått..

Julepynten er forlengst kastet ut
og den koselige vårhanen min har fått kommet frem..

Jeg synes disse hanene er bare helt sjønn..
og nå hører jeg at vi har bestillt inn noen som er enda større på Husfliden..


2017 skulle bli et år med mindre strikking..
det hadde jeg bestemt
men det løftet sprakk allerede i romjulen..

Men et par-tre arbeid om gangen må vel være tillatt.


Fargene i januarlyset kan lyge litt..
men dette skal nok bli en pitteliten 
blå trønderbunad til en liten prinsesse..


Det ble også flere koselige familiehelger på hytten..


Jeg har hatt besøk av en bestevenn fra Bergen..


.. og det var barnedåp for lille Sofie ..
(kaken er det svigerdatteren min som har laget, så den skal ikke jeg ta æren for..)

Hvem ialle dagen kan mene at 
Januar er lang og kjedelig..

- iallefall ikke jeg -

GOD SISTE JANUARHELG

6 kommentarer:

  1. Nei, kjedeleg har det faktisk ikkje vore denne januarmnd.
    Tida flyg.
    Den vårhanen er kjempefin. Er det i Husfliden ein kan
    finne slike ? I tilfelle må eg ta ein tur til Ålesund.

    God helg vidare frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. God morgen "amo".. Vi selger sånne haner på Husfliden i Trondheim, vet ikke om de har de i Ålesund, men det er ikke utenkelig. De dukker nok ikke opp i butikken før nærmere påske, vil jeg tro. Hilsen Inger Johanne

      Slett
  2. Værhanen er superfin.
    Og heldige meg har vært din gjest i januar.

    Klem fra Birte

    SvarSlett
  3. Koselig vårhane, men jeg vil ikke ha vår før vi har hatt vinter med snø. Vi har et tynt lag nå, men det er meldt litt mer til i morgen, så det er lov å håpe. Men så enig med deg. Tida flyr avgårde, dagene blir lysere og lengre. og egentlig er vi vel i den beste tida på året, i alle fall for meg. Og strikk i vei, bedre hobby finnes ikke!

    God onsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Ser du strikkerMariusgenser med INCA.
    Syns farger var så fine kan jeg få spørre om farve nr på dem
    Har så lyst å strikke en med samme farger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann. Beklager at jeg ikke har sett spørsmålet ditt før nå. Hvis du fremdeles har lyst å vite fargekodene, så tror jeg at det var hvit nr 010, grå nr 042 og petrol nr 244.. Jeg har kastet merkelappene, men sjekket fargekartet nå. Den ble veldig fin. Hilsen Inger Johanne

      Slett