Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 30. oktober 2017

Vinterhvitt "minneteppe"


Da har jeg gjort ferdig enda et lappeteppe..


Moren min var flink å strikke

.. men det ble vanskeligere med mønster og mange pinner 
så jeg  foreslo at hun kunne strikke noen enkle lapper istedenfor..

..og så kunne jeg lage et lappeteppe utav det - etterhvert..

Hun strikket og strikket..


Hun rakk nok ikke å strikke lapper til et helt teppe
men det ble liten en haug med lapper i rillestrikk

- og jeg fullførte resten, med enkle mønstervarianter..


Jeg fikk tømt skuffer og skap for hvitfarger i alle varianter og nyanser..


Og vips.. nå er lappeteppet ferdig..


Et koselig "minneteppe"..


Og ute har vinteren kommet
.. det er nydelig hvitt..

Ha en god oktoberdag videre - snart er det faktisk november..



6 kommentarer:

  1. Så flott dette teppet ble, og så morsomt å ha ettersom moren din har strikket mange av lappene!😄👍

    SvarSlett
  2. For et fint minne fra din kjære mor - og koblet sammen med deg og dine lapper - et virkelig minneteppe! Veldig fint teppe.

    SvarSlett
  3. Så nydeleg teppet vart. Og for eit fint minne om mor di.
    Dette bkir delig å legge over skuldrane og resten av kroppen.
    Snø allereie. På hytta kom det litt snø søndag, men her ut med havet er det regnet som rår.
    God haust vidare.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Første hvitt - første snø... nydelig teppe passer. Så veldig fint at mamma din strikkte
    denne vakre deler... og du gjorde det ferdig. Det samme jeg gjør med mamma min... like små deler, bare i forskjellige farger, men det er ikke ferdig ennå. Vi har den samme ideen :-))) Så fint. Klem til deg. I dag vi har Reformasjonsdag og vi var til nasjonalparken, det var solskinn og fargen i trærne... siste vakre høstdag... vi nyter den siste fin høstdag. Hilsen fra Viol

    SvarSlett
  5. Nydelig teppe og koselig med strikk fra moren din!

    SvarSlett
  6. Så fantastisk fint teppe, og helt herlig at du og mamma'n din har laget det sammen ;)

    SvarSlett