Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 23. april 2018

Han valgte seg april...


Ja, han valgte seg april
- den godeste Bjørnstjerne Bjørnson -


Eller "Bjørnson sin Bjørnson"
som jeg sa, da jeg var liten..
og pleide å rutsje på den lille "sklien" under statuen hans
utenfor teateret  i Bergen


April
Været var bare så herlig


All snøen vi hadde liggende
smeltet i rekordfart
.. men oppå fjellet var det skiføre og et fantastisk skue..


Min nye quiltemaskinen har kommet
..den er stoor..


Og når
rommet den skal monteres på (maskinen, altså)..
fungerer som gartneri..
- så må den vente litt på å bli montert -


Jeg har vært innom Quiltegården
til vårlig inspirasjon
og latt meg fristes av alt det fantastisk flotte
som er inne på den butikken..


Jeg har vært på kunstutstillig

Likte dette "Flink pike"
(Malt av Irene Arntsen Gjengaar)


Det klør i fingrene etter å begynne med hagearbeid
planer og ideer står i kø

Det er april!

Jeg velger meg april
I den det gamle faller,
i den det ny får feste;
det volder litt rabalder,-
dog fred er ei det beste,
men at man noe vil.

Jeg velger meg april,
fordi den stormer, feier,
fordi den smiler, smelter,
fordi den evner eier,
fordi den krefter velter,-
i den blir somren til!

- Sa han, altså, han Bjørnstjerne Bjørnson..

Jeg velger meg april, jeg også..


4 kommentarer:

  1. Takk for masse fin inspirasjon! Kos deg med alle prosjektene dine!

    April-hilsen fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Vakre bilder... jeg ønsker deg fortsatt en god april... med sol, blå himmel og mye latter. Gjør det veldig fint for deg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  3. Interessant innlegg med flotte bilde og tema.
    Takk for koseleg kommentar hos meg.
    Far min var ofte litt oppgitt over at me ikkje alltid var klar til å ta imot fisk
    når han ville gi oss. Det var uforståeleg for han...

    SvarSlett
  4. Det så veldig spennende ut med quiltemaskin! Da har du sikkert tenkt til å ta imot bestillinger. Jeg vet det er en i mitt nærområde som driver med det. Jeg sydde mye før, men nå får jeg så vondt i ryggen av å sitte ved symaskinen. Syr litt småtteri innimellom. Jeg gleder meg til at familiens siste tilskudd blir født, koser meg med å lage ting til henne :) Det er så herlig at våren har kommet, snøen forsvant på et blunk! Kos deg i vårsola!

    SvarSlett