Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 30. september 2018

"Dottie Dådyr-genser"


Det er ikke så veldig mye jeg strikker til de små barnebarna mine..
- de rekker jo ikke å bruke det -
.. men noen ganger kjenner jeg at fristelsen blir for stor..

Og da jeg kjøpte siste Klompelompeboken
fallt jeg for denne supersjønne Dottie Dådyr-genseren..


Artig å strikke
og heller ikke vanskelig å sy på snute og øyner med dådyr-vipper..


En lur ide når du skal gi bort et strikkeplagg
er å feste alle trådene fra plagget i "magebeltet" til garnet..

.. da kan mottakeren se vaskeanvisning 
og legge det i en skuff på vaskerommet, til plagget skal vaskes..

Høsten er tid for strikking..
plutselig hadde jeg masse på pinnene igjen..

Ønsker dere alle en fin oktober.

6 kommentarer:

  1. Nydelig genser. Veldig koselig dyr det der.
    Klem

    SvarSlett
  2. For ein fin genser.
    Det blir nok ein glad mottakar til denne.
    Ja, vaskeanvisning trengs, det har eg erfart med ting eg har gitt bort...

    Fin oktober !
    Starta med sol og blå himmel her etter dagevis med regn.

    SvarSlett
  3. Så søt... deilig genser har du strikket.
    Ja, det er riktig, nå kommer kald dager og strikkepinner kommer igjen ut :-))
    Kos deg... videre... med garn, mønster og vakker farger.
    God oktober og klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Den genseren var jo bare helt skjønn:-) Ha en fin oktoberdag!

    SvarSlett
  5. Kjempefin genser! Smart å sende med banderolen og litt garn. Håper denne genseren blir brukt mye, for det fortjener den!

    Klem

    SvarSlett
  6. Herlig, den var nydelig og den blir helt sikker populær!

    SvarSlett