Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 17. september 2018

Syforeningstur til vakre Cavtat (Kroatia)


Det har vært en deilig uke i Cavtat i Kroatia

Vi ankom i mørket, seint  lørdagskvelden
og våknet neste morgen til denne fantastiske utsikten..


Cavtat er en liten "havneby" med bare noen få tusen innbyggere
et par mil utenfor Dubrovnik

Vi hadde leid et hus midt i den gamle bydelen.

Det var så reint og ordentlig og det oste av sjarm og idyll - og avslappende stemning..


Det er fine turstier å gå på rundt byen
både asfaltert og skogsti..


- og et fantastisk deilig Adriaterhav til å bade i -


Jenter på tur = mye god mat og drikke
..nysteikte rundstykker og selvsagt en skvett Cava til frokost..


Gode måltid på restaurantene
..og noen regninger var sjarmerende innpakket..


Solnedgangen fra terrassen vår var magisk..


Båttur til Dubrovnik
og tur på muren rundt gamlebyen..

Vi la merke til at alle takene så nye ut
og ble fortalt at under krigen på 1990 tallet
plukket de av takstein for at de som bombet byen ikke skulle se hvor de hadde skutt..

SÅ bra at denne flotte byen ikke ble mer ødelagt..


.. men på båtturen så vi mange, store og flotte hoteller som var blitt angrepet..
Trist å se..


 Ellers var det bare vakkert..


.. og frodig ..


.. og store, fristende granatepler i naboens hage


 Et sted som frister å dra tilbake til
Midt i september var perfekt tidspunkt å dra på

Mindre turister og passelig varmt..

Det ble en herlig uke.





















5 kommentarer:

  1. Takk for turen... takk for vakre bilder og ferie rapport.
    Kroatien og Adria er veldig fint. Jeg var en gang i nasjonalparken Paklenica.
    Og jeg vil besøke en gang Dubrovnik også.
    Veldig hyggelig å se dine bilder.
    God uke for deg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  2. Så fint det så ut på "jenteturen"! Dette fristet til herming. Min "syklubb" har vært i Dubrovnik, veldig koselig der også :) Vi tar en tur i året, og dette var en god ide! Takk for at du viste meg dette stedet :o)

    SvarSlett
  3. Wow, for ein flott tur de hadde !
    Det er nydeleg både i storbyen og på landet, det opplevde eg ilag med mine kullingar frå sjukepl
    då me var i Dubrovnink for nokre år sidan.
    Ein treng slike opplevingar innimellom kvardagane.

    SvarSlett
  4. September er absolutt tida for "Sydentur". Så kjekt å reise med syforeninga. Fint å se bildene dine. Jeg har ikke vært i området siden det het Jugoslavia, så nå frister det å ta en tur igjen.

    Ønsker deg en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  5. Flotte bilder fra et vakkert sted, det var nok en veldig koselig tur:-)

    SvarSlett