Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 14. mai 2013

Til ei lita trønderpi'...




På Husfliden
har en av damene
strikket en pitte, pitteliten

TRØNDERBUNAD..

Hun har tatt utgangspunkt i 
mønster fra strikket barnebunad 
fra Tråsnella AS

Og pitte, pittesmå babyer
kan ikke ha søljer som kan stikke


dermed heklet hun en liten sølje
med sølvgarn og perler..
(som kun for fotograferingen ble festet med en diger stoppenål..)

Og strikket disse sjønne skoene..


Noe å tenke på til NESTE 17. mai kanskje..


Forøvrig er ideen med strikket bunad genial..
..tenker jeg - som i år må sy ut min bunad
pittelitt...



7 kommentarer:

  1. For en fin liten bunad. Jeg likte ideen om å strikke en liten bunad til de minste. God kveld fra Birte

    SvarSlett
  2. Så nydelig;)Måtte se to ganger da jeg leste at den var strikket! Kjempesmart ide;)

    Spent på hvordan bunaden min er. Tror den har begynt å krympe!!!

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Nydelig ble den. kjekke søljer. kanskje det hadde vært tingen for oss også. Mye billigere.
    Klem

    SvarSlett
  4. Den var nydelig :-)
    Jeg har strikket en guttebunad en gang, men en slik flott Trønderbunad har jeg ikke sett!
    Hipp -hipp- hurra!!!!
    Nina

    SvarSlett
  5. Åh denne var bare heilskjønn!!! Nydelig rett og slett. Her har noen vært i kleskapet mitt og sydd inn bunaden min mens jeg sov, dårlig gjort synes jeg....

    SvarSlett
  6. he he - her må det investeres i ny vest tror jeg - tida for pittelitt er visst over;) Kanskje strikkede vester er tingen for oss voksne også, passe tøyelig....:) Nydelig denne lille varianten her i alle fall:)

    SvarSlett
  7. For en lur idé! Den var såå fin! Men sikkert ikke så lett å strikke! Den "søljen" var jo også utrolig søt!

    SvarSlett