Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

mandag 5. august 2013

Olavsfestdagene i Trondheim


Har du hørt om OLAVSFESTDAGENE?

Olavsfestdagene er en kirke- og kulturfestival som har vært arrangert i Trondheim i 51 år. Arrangementene foregår på scener over hele byen.
Orkestere, band, solister, kor, opera, skuespill ...

For mitt vedkommende ble det en svært så innholdsrik og sosial uke..

Flere konserter i Borggården (= bakgården til Nidarosdomen)

Vær ingen hindring!


Mye god mat og sosialt samvær..
(Se forøvrig hvor lekkert bordet er pyntet med ripsbærbusker..)


SNØMØRKT
Teatreoppsetting i Ilen kirke..
"Snømørkt" er historien om hva krig gjør med oss. 
Gripende !

(Dette bildet er funnet på nettet)

Damer i Selbu satt i vinter og strikket de omdiskuterte
vottene med hakekorset på,
 som skulle brukes til denne forestillingen...


Så var det foredrag med Karina Hollekim
..jenta som krasjlandet i et basehopp, fikk brukket omtrent hvert eneste bein i kroppen
og ble spådd en fremtid i rullestol
- men - som med viljestyrke, pågansmot og trening -
klarte å komme seg på beina igjen
Imponerende!

Usikker om jeg hadde klart å finne så mye motivasjon, tro og håp
i samme situasjon..

Men, det handler faktisk om å aldri gi opp..


OLAVSFESTDAGENE
kan virkelig anbefales

Ta deg gjerne en tur til neste år.

3 kommentarer:

  1. Dette høyrdes veldig kjekt ut :)

    SvarSlett
  2. Hei;)
    Det høres så fint ut;) og i år skulle vi virkelig få det meg oss!! Men så var det dette med ferie og varmebehov da!! Men neste år ....da...;)
    Bringebær og nystekt brød var bare så godt;) Anbefales;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Hei, hei du! Her får du en ny følger og hjembyen min er selvfølgelig Trondheim! <3

    Klem, Anne <3

    SvarSlett