Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 14. august 2014

Byggestatus midt i august


Først gikk alt veldig fort
Nå går det veldiiiig tregt..


Fordi nå har det vært sommerferie
Rørleggeren legger rør
og elektrikeren skal begynne med sine prosjekter


Masse duppeditter, koblinger og ledninger
Nødvendige saker
..vi vil jo ha både strøm, vann og varme ..


Men det går stadig fremover

-vi er i rute-

*

6 kommentarer:

  1. Ser ut til å bli veldig koselig:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Ser ut til at huset ditt begynner å ta form:) MEN kom over denne lille artikkelen ang. Blå valmuesøster, og tenkte det kanskje var noe for deg.
    Åtråvärd skönhet som härstammar från Tibets bergstrakter. Skimrande, himmelsblå, stora blommor med gula ståndare. En raritet för perennrabatten.
    ODLING FRÅN FRÖ:
    Sås inomhus i januari-maj i planteringsjord blandad med 1/4 torv och 1/4 perlit eller finkornigt grus. Täck sådden med klar plast försedd med lufthål. Om groning ej inträffat inom en månad placeras sådden i kylskåp ca en månad. Därefter utomhus i skuggläge. Kan alternativt sås i september-november utomhus i krukor eller på friland avsett för uppdrivning. Kan även krukodlas och övervintras frostfritt. Utvecklas bäst på näringsrik jord med lågt ph på väldränerad växtplats.
    Så da får du bare prøve en gang til, har du flere valmuesøsterfrø?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan du si.. Jeg gir meg jo ikke..men hvorfor iallverden ikke jeg skal få det til, når alle andre klarer det - det sjønner jeg ikke. I år sådde jeg direkte ute, på 4 forskjellige plasser..Det spirte ikke en gang, men bare vent, en vakker dag.. Nå skal jeg øyeblikkelig ut i hagen å høste noen epler, for det skal bli til eplemuffins.. og det får jeg til! Det var jo veldig koselig gjort av deg å dele de frøene med meg, så dumt at jegikke fikk det til.

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Kos deg med eplemuffins du;) Jeg synes det har gått fort med dere. Spennende med salget av "gammel"huset. Fikk en liten smak av boligmarket i Trondheim på fredag. Det går fort!!!!

    Tusen takk for kommentaren på kjolen min. Jeg holder den inn litt bak på noen av bildene og stroppene er "snurpet" opp. Men de fikser jeg;) God jobbeuke;)

    SvarSlett
  5. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves....

    SvarSlett