Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 21. mars 2015

En del å ta fatt på..


Jeg fikk en mail en dag
om jeg ville begynne å abbonere på HAGELIV

Og, ja
det ville jeg


Inni bladet var det bilder
av akkurat en sånn hage som jeg drømmer om..


Duftende,
romantisk
og et syn for øyet..


..men dit er det er langt, langt frem..

Her er det virkelig mye å ta fatt på..
det klør i fingrene etter å sette i gang


Det eneste jeg har som minner om en hage
er en bitteliten tue med snøklokker
som har overlevd byggeperioden..




Stabburet trenger også sårt litt oppgradering..
må nok både skrapes og males..


Så får vi se da...

Først må jeg bare vente på at telen forsvinner
at det kommer mange lass med jord 
en liten gravemaskin
at fingrene mine blir pittelitt grønnere

- og en strålende fin sommer -


Det er jo lov å drømme.


1 kommentar:

  1. Hei på deg;)
    Det bladet ser bare fint ut ;) Drømme hager, duftene og fine;)
    Gleder meg til det er å finne i min postkasse også.
    Regner med at du får slett på litt hage når sommeren kommer. Her skyter tulipanene fart så jeg har vært ute og dekt til med granbar. Mest for å holde rådyrene unna ;)
    Fin ettermiddag til deg ;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett