Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 3. mars 2015

Enda en Bergenser..


Jada
jeg vet at noen der ute synes det allerede
er nok bergensere...


.. men denne er da ekstra søt og myk..
Mønsteret har jeg hatt liggende 
siden år 2000.. (Fra Husfliden i Bergen)

Hadde jo lyst å strikke den engang..


..og vips var det gått 15 år før jeg satte igang..

Fort gjort å strikke
med sine paraplyer, regnbyer - en citar midt forran
og en stor B på baksiden..


Originalen er strikket i Rauma finull
-min variant er strikket i Rauma INCA..

Ble så fin, så..

Men nå tror jeg ikke at jeg skal strikke på en stund
for nå har jeg lyst å "lappe" litt..


7 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin, den blir nok super når du skal på påsketur:)

    SvarSlett
  2. Den var kjempefin men den blir enda finere å ha på når du kommer til Bergen på besøk :-) Eg tar på min og du tar på din og så spankulerer vi rundt på fisketorget. Gleder meg. Klem fra Birte

    SvarSlett
  3. Nydelig genser i lekre farger ;) Den bør virkelig komme frem i Bergen også;)
    Virkelig lekker ;)

    Fin uke til deg i vårsola.

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  4. Den var knallfin både i fargar og mønster.

    SvarSlett
  5. Kan du skaffe mønster til en annen bergenser?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Vil du ha kopi av mønsteret, er det det du tenker på? Gi meg mailadressen din, så kan jeg sende det dit.

      Slett
  6. Hei. Jeg har også strikket den genseren og finner ikke igjen mønsteret. Kan du hjelpe? Kan sende deg bilde. Strikket den I rødt til min tante. Min mail er boher@broadpark.no

    SvarSlett