Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 10. juni 2015

Gje meg handa di, ven..



Moren min ble 92 år gammel
Hun sovnet stille inn i natt

Da hadde alle hennes nærmeste
rukket å sitte der 
å holde henne i hånden den siste tiden..

Trist
Godt
Vemodig


  Gje meg handa di, ven, når det kveldar,
det blir mørkt og me treng ei hand.
La dei ljose og venlege tankar
fylgje oss inn i draumars land.
Lat varmen frå ein som er glad i deg
tenne stjerner i myrkaste natt.
Gje meg handa di, ven, når det kveldar,
det blir mørkt og me treng ei hand.

Varme tankar og hender som trøystar
er som sol over frosen jord.
Kjenne varmen frå ein som er nær deg
gjev langt meire enn store ord!
Lat varmen frå ein som er glad i deg
tenne stjerner i mørkaste natt!
Gje meg handa di, ven, når det kveldar,
det blir mørkt og me treng ei hand.





5 kommentarer:

  1. Dette bildet sier mer enn mange ord, kondolerer .

    SvarSlett
  2. Vanskelig å forstå at hun er borte men godt hun fikk slippe! Jeg var heldig å kjenne dine foreldre og skulle jeg sagt noe til dem nå måtte det bli; Tusen takk for gode minner!!. Ja, dette er vanskelig å forstå.. En vakker dag håper jeg at koret jeg synger i, kan synge "gje meg handa di, ven" til deg!

    SvarSlett
  3. Kondolerer Inger Johanne.
    En varm tanke til deg og dine.

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  4. Jeg føler virkelig med deg. Mistet min i 2007. Veldig trist når ens mor dør.
    Masse klemmer fra meg

    SvarSlett
  5. Så trist - og så enkelt og vakkert du deler med oss.....! Klem

    SvarSlett