Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 8. februar 2014

Så blir det hus alikevel..


Etter to år med restaureringsplaner
rykket vi TILBAKE TIL START..

Utgangspunktet var en gammel trønderlån
Vært i mannens familie i 170 år

Vi skulle sette den i stand 
til dagens standard
for å bosette oss der.

Vi har planlagt, snudd, vendt, krympet og lagt til

Vi har brukt tid og penger på arkitekt 
gebyrer og byggeledelse

Vi har "kranglet" med byantikvaren om centimetre..

Gravemaskinen sto klar
Vi skulle begynne å grave på mandagen..

DA sier de:
Hvorfor ikke rive det hele og bygge helt nytt..

Hæ..
Det var jo det vi hadde spurt om i utgangspunktet i 2011..


Akkurat der og da orket jeg ikke tanken på å tenke en eneste hustanke til..


MEN
vi "kviknet til igjen"
Kastet oss rundt

OG 
"snart" blir det nytt hus (Vi må bare bygge det først)
i landlige omgivelser
på gården 
hvor det engang var både meieri, post og butikk ..






1 kommentar:

  1. Å så spennende og ikke minst deilig med nytt hus;) Gleder meg til å se;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett