Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 9. september 2014

Lunchpausen..



Lunchpauser skal brukes til 
å spise


og til å fylle på energi nok til resten av arbeidsdagen..

I våre lunchpauser
spiser vi veldig fort..

og så strikker vi..


Tryller frem det ene plagget etter det andre.. alle sammen..



Tidligere jobbet jeg i 15 år med rørleggere
herlige gutter på alle sett og vis
men de var jo overhode ikke interesert i håndarbeid..

- så havnet jeg her
i et paradis av ideer, fristelser, inspirasjon
og garnnøster..




Er det vel rart vi gleder oss til
lunchpausene..
..med stadig nye temaer, latter - og jada - uenigheter..


Og når for eksempel en av oss skal på hatteparty
er det supert å ha en annen kollega
med hattedilla..


Det sies at en god latter forlenger livet..

Men jaggu tror jeg at en trivelig lunchpause gjør det samme..


Så får det heller våge seg at jeg akkurat nå
sitterligger hjemme på sofaen
tettpakket av forkjølelse
og må spise lunchmaten min helt alene..

5 kommentarer:

  1. Den lunchmaten så bare helt himmelsk god ut, og lignet ikke på min i det hele tatt (les:kvitost) ! Tror jeg skal prøve med rekesmørbrød jeg også sukk... Men du,hva heter strikketeknikken på det grå arbeidet? den har jeg ikke sett før, og den var spennende! Ellers takk for hyggelig kommentar på kaffeveska mi:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel vel, Trine..Nå er ikke alt en ser på bloggene helt riktig.. Maten er fra et annet arrangement, jeg har også skiver med hvitost, i matpapir - hver eneste dag... Vet ikke helt hva den strikketeknikken heter (var det noen med kurvfletting..) iallefall var det vanskelig og mye trening før de fikk det til..

      Slett
  2. Ser ut som dere har det veldig koselig i lunsjpausen med god mat og strikking:-) God bedring med forkjølelsen! Klem Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det.. Åpner jeg munnen, så hoster jeg.. Men som du ser på det andre svaret mitt, så har jeg nok ikke rekesmørbrød i matpakken min.. Det er nok den gode, trofaste hvitosten.. Men strikkingen er riktig..

      Slett
  3. Hei på deg;)
    Bra jeg leste kommentarene og svarene over;) Her går det i yoghurt naturet og kornblanding til frokost, lunch og når sulten melder seg. Men hadde dere hatt slike luncher tror jeg jammen jeg hadde søkt meg jobb på Husfliden;) Strikketeknikken på det grå prosjektet ser nydelig ut. Kanskje jeg må innom på torsdagen å se om det finnes mønster.
    Så kjedelig å være så forkjøla. Håper du kommer deg slik at du kan gjøre noe koselig mens du er hjemme også. God bedring;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett