Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 14. desember 2014

Førjulshelg til København


Det gjorde veldig godt
å komme seg bort fra pappesker og flyttesjau
 å bare nyte noen førjulsdager i København


Julebordshelg - det har bugnet av god mat
på flere av Københavns utallige sjarmerende spisesteder..


Jeg hadde bestemt meg 
på forhånd
at dette ikke skulle bli en shoppehelg


men du vet - fristelser..
..måtte bare innom litt her og litt der..


Men først og fremst var det 
Julemarkedet i Tivoli som fristet aller mest..


Det var så koselig - og det var så forseggjort


Og denne sjønnheten her, gikk og spankulerte rundt blandt alle folkene
Burde vel skaffet meg en sånn her på Småbruket..

*
Julestemning
Julemusikk - Kim Larsens herlige versjon av Deilig er jorden...
Det kryr av folk overalt
Dokø, bilettkø
...det føles som å gå mot strømmen samme hvilken vei en går..

Jeg blir visst aldri lei København






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar