Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 19. juni 2015

Over vidden i Rhododendronbyen



Det er alltid godt med en fjelltur
I disse tider gjorde det ekstra godt..


 Birte-Bergensvenninne, dverdachsen Alba og jeg 
pakket og klar for en tur over Vidden


Turen over Vidden er en av de mest kjente turene på Byfjellene rundt Bergen
Ekte høyfjell til alle årets tider..
Ca 13 km fra Ulriken til Fløyen


Tåken var tett, regnet pøste, blautmyr og sleipe steiner..


Men gjør det noe da..
Vi skimtet varder og merkepinner
og klarte å gå feil bare en eneste gang..





Langt om lenge og på vei nedover
klarte vi endelig å skimte utsikten gjennom tåkehavet
Cruiseskip som forlater Bergen..


Vi begynner å bli sliten nå..
Godt å finne en benk oppi Fløysvingene å få hvilt både bein og rygg..


Og etterhvert nærmer vi oss sentrum
og et hav av rhodedendron..
Så store, så vakre og flotte..


Etter 7,5 timer låste vi oss endelig inn i bilen på Bystasjonen

Sliten

Men du verden for en flott tur.. Dette gjorde veldig, veldig godt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar