Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 7. november 2015

Fryd-kofta


Da ble det kofte på meg også
Fryd-kofta fra Sandnes 


Jeg valgte å strikke den i Tumi fra Rauma garn
et mykt og delig garn å strikke i..

Ser at den "knasje" gul-grønn fargen jeg valgte
ikke kommer godt frem på bildet..





Jeg har strikket den i str M
Jeg strikket den noen cm lenger enn oppskriften
men jeg ser at den gjerne kunne vært enda litt sidere..

Men en kjempefin kofte
som var supergøy å strikke

Mønster med rundfelling er gøy..

.. om jeg har et nytt prosjekt på gang?..

Tja, du skal ikke se helt bort fra det..

God helg til dere alle.

7 kommentarer:

  1. Superfin kofte du har strikket deg!!! Ja det er morsomt å strikke rundfelling, men ikke alltid helt enkelt.... Har en mistanke om at noen av de mønstrene som er inn for tida ikke er helt gjennomarbeidet...har sett noen kofter som er veldig vide både i halskant og nedover derfra, og det er ikke alltid like pent! Tror jeg har tatt inn mer enn mønsteret sier på alle plagg jeg har laget med rundfelling for å få det pent....Din var lekker, både mønster og farger ikke minst - så morsomt å se noen nye fargekombinasjoner:) Klem

    SvarSlett
  2. Fine farger og flott jakke! Gratulerer. Gleder meg til å høre om ditt neste prosjekt.

    SvarSlett
  3. Nydelig, varm og god til vinteren;)

    SvarSlett
  4. Den ble nydelig. Så lekkert mønster og fine farger. Du kledde den veldig godt.
    klem

    SvarSlett
  5. For ei nydeleg kofte i flotte fargar :) God helg.

    SvarSlett
  6. Hej hej. Er netop faldet over din meget smukke kofte i så flotte farver og fik lyst til at strikke den. Hvor finder jeg opskriften og jeg vil gerne vide hvilke farver du har brugt. Hilsen fra Danmark

    SvarSlett