Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 17. mai 2016

(Skogens)Kongebesøk på 17.mai..


Nå har vi hatt besøk igjen
..på selveste 17.mai..

Den STOORE elgen


Tidligere er det stort sett rådyrene
jeg har "bekymret" meg for

- de spiser jo opp hagen min -

MEN 
jeg googlet kjerringråd
Blodmel, salmiakk og pinner med oasis dyppet i dette..


Så plantet jeg disse stinkbombene
sammen med blomstene mine

og satser på å holde iallefall rådyrene unna..


Men når vi nå i tillegg har begynt  å få denne ivrige elgen inn i hagen
så er jeg usikker på hvordan jeg skal gripe det ann..

De er veldig store disse dyrene 
i forhold til et blomsterbed, altså..


Uansett..
Det finnes større problem i verden enn en elg i hagen..

Vel overstått 17.mai
Vi valgte fjellet i år, men deilig det også, tross sludd og kaldt..

FAGERT ER LANDET
- uansett -





4 kommentarer:

  1. Hei ;) Gode kjerringråd. Spennende å se om de virker. Det er ikke få år vi har våknet opp og alle (nesten) tulipankroppene har vær spist!! Prøvde med pepper et år. Hjalp ikke! "Krydder i maten"- var det en som kommenterte ;) Ja ikke det verste i verden, men ergelig når en gleder seg til blomsterflor. Nydelige bilder du tar;) Ha en fortsatt fin mai ;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Jøjje meg for et (stort) besøk. Skal bli spennende å se om triksene dine fungerer! Lykke, lykke til. Klem fra Birte

    SvarSlett
  3. Spennande med storfint besøk,
    nesten FOR spennande synest eg.....
    Elgen er vel ikkje heilt ufarleg når den kjem for nær eller ??

    Ha fine maidagar vidare.

    SvarSlett
  4. Spennende - og litt kjedelig med elg og andre dyr i hagen - særlig når de forsyner seg i blomsterbedene. Men jeg likte oppsummeringen din..

    SvarSlett