Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 19. januar 2017

Katteinfluensa..?


Viste du at kattene kan bli influensasyke?

Jeg hadde nok aldri hørt om det..


..men plutselig begynte den å nyse og snufse
fikk tett nese, mistet matlysten 
var veldig slapp i et par uker..

.. og ville helst bare være i fred..


Nå er han frisk og pigg igjen..
Nyter en avslappende ettermiddagsstund på sofaen

- og drømmer sin søteste drøm 
om et liv uten snø og is..

Fortsatt fin januar til dere alle..
Nå kan vi begynne å ane et dagslys klokken fire..

Herlig.


4 kommentarer:

  1. Vi har ikke noe snø her på Jæren, men dere kan godt få litt regnvann fra oss. Vi har i bøtter og spann. Endelig godt vi går mot lysere tider, men dagene må ikke få for fort heller. Ha en fin kveld i Trøndelag.

    SvarSlett
  2. Jeg kan ikke forestille seg uten dagslys, men jeg hadde lest i blog-landia
    mange blått lys og flotte nordlyset... og kanskje er styrkingen av solen desto
    større hvis man har til å avstå fra så lenge?
    Jeg er veldig glad vi har snø i år... tre uker allerede... Ellers her vinteren
    er veldig grå regnfull. Kanskje det er blå bedre? I alle fall jeg elsker snø og ski.
    Snill hilsen til Trondelag. Kos deg med katten :-)) Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Katter har vel eit immunapparat som andre levande skapningar så
    dei slepp nok ikkje unna vondter... Godt den er frisk igjen.
    Veret er eit kapittel for seg, her er faktisk opplett i dag, men eg var
    på ein fotballkamp i gårkveld der eg så vidt såg spelarane pga. skodde og regn.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Det gleder meg at fineste Lego er frisk igjen

    SvarSlett