Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

fredag 21. juli 2017

"Nordpolen" av restegarn


Disse vottene heter "Nordpolen"
og ble strikket av noe restegarn jeg hadde liggende..

Men dit skal ikke jeg..


Men jeg skal til Svalbard
- om ikke så lenge -

Der er det sommer, men der må vi jo ha votter
..og lue, og ull og stilongs og bobleklær..


Vi tar fly til Longyearbyen
og går derifra ombord på Hurtigruten
for et - forhåpentligvis - eventyrlig cruise
opp til Moffen og tilbake igjen..


Drømmen er å få se isbjørn
Det ville jo vært fantastisk
å få se dette vakre dyret i sitt eget element..

Men
det er mindre sjangse å se den på denne årstiden
så da får jeg nøye meg med isbjørn på vottene..


Og siden jeg plutselig hadde strikket et vottepar for mye
får jeg se om det dukket opp noen underveis
som har hender som passer disse..

Enn så lenge - nytes sommer i kortebukse og soltopp..

7 kommentarer:

  1. Herlige votter. Så spennende tur du skal på! Kos deg og kanskje du er heldig og får se isbjørn også :)

    SvarSlett
  2. Vet rett og slett ikke hva jeg skal si til dette! Du er et unikum - vil jeg starte med å si. Du tryller frem det fineste hver eneste gang. Ja, Inger-moren, Du er et forbilde. Klem

    SvarSlett
  3. Flotte votter og høres ut som du har en spennende tur i vente...

    SvarSlett
  4. Er det fint. I alle fall det blir en spennende reise. Disse er de riktige votter for det.
    Jeg ønsker deg masse masse lykke. God tur. Håper du presentere bilder for oss i blogglandia :-))) Jeg er veldig spent. Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett
  5. Flotte votter!
    Ja, du trenger nok slike når du skal til svarbard, det er vel ikke sommer temp. som vi kjenner fra våre trakter.
    Blir spennende tur:)

    SvarSlett
  6. Flotte vottar.
    Men eg må få lure på kvar du er som går i kortbukse og soltopp, iallfall det siste.?
    Eg har vore på Svalbard om hausten, spennande plass så du kan gle deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er sikkert, at der var fint.. Og selvsagt er det her i Trøndelag vi kan gå med shorts og soltopp..inntil nettopp, for nå pøser det ute

      Slett