Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

torsdag 19. september 2019

Dronningruta i Vesterålen


NYKSUND 
(Ytterst i Vesterålen, ytterst mot havet)

I fjor sommer - 
da det var "Monsen, minutt for minutt" i Vesterålen, på tv
ringte venninnen min og sa
at den turen bare måtte vi ta ..


Nå var endelig helgen kommet
at det passet for oss 4 venninnene fra Bergen..


Glade jenter
Toppen(e) var nådd, og vi kunne begynne på nedstigingen..

Både opp og ned var ganske så krevende


Men for en tur, for en utsikt og for en opplevelse


En liten søt og morsom hilsen på portstolpen da vi kom ned

Det høre med til turene våre
at vi noen ganger putter litt champagne og 
"champagne-på-tur-glassene "
i sekken

og rett og slett setter oss ned og nyter tilværelsen

- og her var vi enda lykkelig uvitende om at vi de siste kilometrene
skulle oppigjen på fjellet -


STØ, Idyll


Siste del av turen gikk langs sjøkanten..

.. inntil vi altså innså at vi måtte klatre litt oppover igjen..

Men en fantastisk tur, fantastiske turvenninner 
og nok en gang et vakkert stykke Norge..




3 kommentarer:

  1. Så deilig :-))) Jeg var til Vesterålen i Nyksund siste vinter i februar.
    Det er ikke tid for turen "dronningruta". Det er tid for polar natt og aurora i alle farger og "Skei" - fisk, fisk, fisk
    Ja, jeg vil gjerne gå denne ruten også. Veldig krevende. Gratulerer deg. Klem fra Viola
    Takk for vakre bildene.

    SvarSlett
  2. Så artig at du også har vært der. Nå måtte jeg inn å se på bildene dine derifra. Det var nydelig om vinteren også. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  3. For ein flott tur de hadde.
    Ekstra kjekt når venninner møtes og går i lag.
    Eg synest eg høyre praten og latteren.
    Nydelege bilder.

    SvarSlett