Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

lørdag 15. september 2012

Hyttehelg

Det er alltid godt å være på hytten. Godt å komme opp en fredagskveld, få fyr på peisen, sette seg i sofaen med strikketøyet og bare la se underholde av gullrekken på TV - og vite at det er en hel helg i vente..
Tenk før i tiden, da jobbet de også om lørdagen - og det var helg bare fra lørdag ettermiddag og søndagen...
Men nå har vi fri hele lørdagen. Det ble en rolig dag på tunet.. Brente bål og fikk bort alle kvister og greiner etter alle trærne vi har saget ned.
Skogen gror igjen her hvis vi ikke gjør noe, så vi sager og sager og holder oss med fin ved hele vinteren..

Og til middag ble det fårikål.. Sesongens første.. Nydelig - og gryten var stor, så nå blir det sikkert  fårikål til middag til langt uti neste uke...
Ikke noe rart at vi nyter dette hyttelivet...

2 kommentarer:

  1. Herleg med hyttehelger! Godt å slappa av i andre omgjevnader etter travle vekedagar. Har til gode årets første fårikål, dei i familien som har sauer var på sauesanking i Modalen i går - i tåke og regn og store elvar. Takk til dei som sikrar oss fårikålkjøt og pinnekjøtt til jul!

    SvarSlett