Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

onsdag 26. september 2012

På tur med "UET"


"UET", det er syforeningen min, det... Og nå er vi altså kommet oss til Palma - hovedstaden på Malorca.
"UET" betyr Uten En Tråd... som igjen betyr at på våre syforeninger er det helt fritt for alt som heter sytråd, garn og heklenåler...
At det heter "syforening" er nesten litt rarere. I Bergen heter det KLUBB, men i Trondheim er klubb det samme som raspeballer..  Jaja.. Vi er i Palma!
Vi er 7, flotte damer. Siden 2002 har vi reist på storbytur annenhvert år. Før den tid dro vi på hytteturer - men da bare fra lørdag til søndag, fordi vi ikke ville være lengre borte fra ungene - og mennene våre..
 Vi dro grytidlig fra Trondheim, via Torp og landet på Palma akkurat i rett tid til å oppleve at all matservering var stengt pga siesta.. Og vi som var så sulten..
Men til slutt dumpet vi ned på en uterestaurant, hvor to hyggelige svensker flyttet seg slik at vi 7 damene kunne få sitte sammen rundt samme bord..
Men hva skjer.. Det var bordene ved siden av som hadde matservering - ikke her.. Vi valgte hver vår Cava, og enn så lenge fikk jordbærpynten fungere som mat..
Sist, da vi var i Lisboa, havnet vi på 4-mannsrom på et pensjonat.. Det flotte hotellet vi hadde booket ett år i forveien, hadde plutselig ikke plass til oss alikevel.. Klok av skade reserverte vi denne gangen TO hoteller.... Det ene avbestillte vi for noen dager siden, og beholdt dette med størst takterasse..
Og terassen var fin den, men selvsagt "en smule" mindre uten vidvinkel.. haha..lurt igjen!
 Vi var sliten i går og kvelden ble ikke av de seneste, men vi fikk gått en runde i nærområdet og observert at dette må være en shoppingby for viderekomne.. Alle de flotte skobutikkene.. Jøje meg..
Og takk og pris at en av damene har tatt med seg bagasjevekt - for vi reiser billig med Ryan Air hvor max vekt på bagasjen er 15 kilo... Det betyr at hver av oss har sånn ca 1 - 1,3 kilo å shoppe for..
 I dag blir det stranden - hvis solen skinner.. Det har jeg nemlig ikke fått sjekket enda, fordi jeg ikke har vindu på rommet mitt..(hm..) Men fordelen med å ikke ha vindu er jo at jeg har slippet å ligge våken å høre på biltrafikk eller feststemte turister gjennom gatene..
Nå gleder jeg meg til en bedre frokost, og til å bli bedre kjent med byen... Gleder meg til å kjenne varmen og nyte noen late og latterfyllte dager her sammen med damene i "UET"...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar