Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

tirsdag 11. desember 2012

Tradisjon med julekort


Jeg skriver fremdeles julekort.
En veldig hyggelig tradisjon i vår ellers så travle verden

Jeg synes det er så koselig å åpne postkassen og plukke opp koselige hilsener fra fjern og nær..
Noen enkle linjer som forteller hvordan det står til.
Velvalgte bilder

Jeg kan fremdeles fornemme gleden fra barndommen.
 Vi hadde kjøpt inn julekortene vi skulle sende til venner og familie..
Glansfulle, nydelige kort.. Spennende motiver.

Når jeg lærte å skrive, fikk jeg lov å skrive på kortene

GOD JUL
OG
GODT NYTTÅR..

Hverken mer eller mindre..
Flere enn 5 ord betydde at det kostet mer i porto.

Nå har jeg kommet ca halvveis i årets bunke

Samme julekortliste i år som ifjor - og årene før der..

Det er da bra at digitaliseringen ikke helt har gjort slutt på denne koselige tradisjonen.


5 kommentarer:

  1. Så flink du er som holder på gammel tradisjon. Må bare innrømme at julekorta jeg skreiv i fjor, ikke ble postet og ligger her ennå.... fy skam, men det er sant! Skal sende nye i år, jeg lover! Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? det verste jeg vet er disse databreva om hvor vellykket og hyggelig året har vært....fysj det gjør meg kvalm, huff nå ble jeg visst negativ:( Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  2. Kanskje du kan bruke samme julekort i år. Det er vel tanken som teller, som det så fint heter. Jeg har bodd forskjellige plasser og "tatt med meg" venner underveis, og da er det veldig hyggelig å få disse hilsningene en gang i året. Det er jo ikke alle som er på facebook ( og det skulle ikke jeg heller - så havnet jeg både der og på blogg..) Jaja..

    SvarSlett
  3. Det er såååå hyggelig å få juelkort fra deg:-) Og det er et julekort på vei til deg også, det bare ligger til lagring litt lenger nord i landet;-)

    SvarSlett
  4. Før var jeg kjempeflink til å skrive julekort, personlige med bilder og greier. Men i de siste årene har det ikke blitt ett eneste ett nesten, nesten så jeg skammer meg:( Egentlig en koselig tradisjon. Grunnen er nok at Facebook å nettet har tatt helt over.

    Akkurat nå ler vi bare av uhellet i går. Men jeg har sagt i fra, jeg kan IKKE le så vi må prøve å le minst mulig av gangarten jeg har pr nå, for den er IKKE elegant!!! Ett lite flir, å det skikkelig river, så jeg må holde meg unna galgenhumor også:)

    SvarSlett