Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dette handler om hverdagslivet mitt i Trøndelag. Jeg er født i 1958 og oppvokst som Bergenser. Flyttet til Trondheim i 1984. Har mann, datter, sønn, svigerbarn, barnebarn og katt. Fotoapparatet har fulgt meg stort sett overalt. Jeg syr, strikker, går på tur. I tillegg liker jeg å skrive, fortelle og formidle..

søndag 31. mars 2013

Det ble drømmepåske i år..



Jeg har bodd 29 år av mitt liv i trøndelag
og de fleste av disse påskene har jeg vært på Oppdal

Dette går inn i historien som en av de
FLOTTESTE

Knallblå himmel og vindstille - hver dag


Vakkert!
 Og det var et skiføre som var så perfekt at turene ble både mange og lange


Reinsdyrflokken
som holder til oppunder Storhornet

(Og som blir passet godt på, fordi de blir stresset av alt skifolket)


Den nye, store, flotte hønen min - passet perfekt til å henge radioantennen på


Påskekrim..


Det fine uteværet gjorde at det ikke ble gjort mye håndarbeid
Men fikk strikket en enkel vertinnegave -
mangel på nok pinner, gjorde at heklekroken måtte brukes..

Men fin ble den jo - pappvinvarmeren..



Bålborg og grilling av pølser på tunet


Varm sjokolade med krem..namnam..


Mor og de søte små i solveggen..


Den herlige påsken er over.
Nå venter ( snart ) våren i byen..


6 kommentarer:

  1. Ja vi har hatt noen fantastiske dager, håper sommeren blir like flott! Nydelige bilder fra påskefjellet:) Kjør forsiktig tilbake til byen.

    SvarSlett
  2. Ser ut til at de har hatt det aldeles fantastisk på Oppdal. Nydelege bilete av nydeleg natur. God påskeklem frå Radøy!

    SvarSlett
  3. Hei på deg;)
    Vidunderlige påskefjellet;) Ser ut som dere også har kost dere masse og fått brukt skiene;) Var nesten litt vemodig å reise ned i går kveld!! Men det er veldig ok å begynne på jobb igjen i morgen;) Høydetreningen har gjort godt;))

    Bålpanne kan virkelig anbefales. Vi bruker den masse;) Og grillingen av lammelåret gikk kjempefint. Har alt lovet å gjøre det (snart)igjen;)

    God apriluke til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  4. Dette såg ut som drømmepåska!!!!!!

    Ynskjer deg ei herleg ny veke!

    SvarSlett
  5. Så fine bilder fra ei flott påske da. trekket på vinboksen ble fin.
    Klem

    SvarSlett
  6. Så kjempekoselige bilder! Skjønner godt at dere har hatt en super påske!

    SvarSlett